Kwalitatieve website genoeg voor online succes?

Veel (vooral startende) ondernemers beginnen er vaak over, wat heb je nodig om online succes te behalen? Er wordt namelijk vaak gedacht dat het hebben van een website voldoende is om online succesvol te worden. Met een website ben ik online namelijk aanwezig, wordt vaak gezegd. In de praktijk blijkt het wel wat complexer te zijn, met alléén een website kom je er namelijk niet. Deze website moet namelijk wel online vindbaar zijn voor (potentiele) klanten.

Website laten ontwikkelen voldoende

Zoals hierboven beschreven is enkel het (laten) ontwikkelen van een website absoluut niet voldoende voor online succes. Wat heb je immers aan een perfecte website die niet of nauwelijks gebruikt wordt? Het doel van een website is dat er via deze website extra omzet gegenereerd zal gaan worden en (potentiele) klanten de weg naar het bedrijf kunnen vinden via het internet. De illusie dat een website online zetten voldoende is voor vindbaarheid, is groot. Er zal een complete online marketing strategie voor nodig zijn.

Uitgedachte online marketing strategie

Welke opties zijn er allemaal om een website succesvol te maken? Ook dit is iets waar veel mensen zich in vergissen. Veel mensen denken vaak enkel aan social media omdat dit heel toegankelijk en bekend is onder veel mensen, echter zijn er nog veel meer opties om online vindbaar te worden en online te adverteren. Zo kun je bijvoorbeeld budget investeren in een SEA campagne, SEO campagne of inderdaad via Social media adverteren. Maar naast bovenstaande opties kun je er ook voor kiezen om mobiele advertenties in te kopen via partijen die hier gespecialiseerd in zijn. Verder is het enorm belangrijk om al deze campagnes meetbaar te maken, je wilt uiteraard een zo hoog mogelijke ROI (Return On Investment) behalen. Uiteindelijk kun je o.b.v. deze gegevens ook bepalen welke campagnes je blijft doen en welke je uit gaat zetten omdat ze niet rendabel zijn.