YouTube is belangrijk geworden voor uw zoekmachine marketing

YouTube is een geweldig succesverhaal en het is belangrijk dat we hier even bij stil te staan.

De wereld en het gebruik van internet is serieus veranderd. Vroeger was het internet traag en omslachtig, en video kon alleen via de televisie of via een videorecorder bekeken worden.

YouTube overgenomen door Google

De wereld veranderde in 2005 toen de eerste video is geüpload naar een nieuwe dienst genaamd “YouTube” dit gebeurde op 23 april 2005. De video heette ‘Me at the zoo “en kenmerkte de mede-oprichter van de site, die wou toen uitleggen waarom olifanten zo cool zijn. Tegen 2006 was YouTube veranderd in een van de snelst groeiende websites op het internet en in november van dat jaar werd YouTube door Google overgenomen voor een geschatte $ 1.65bn.

Het is meteen duidelijk dat Google YouTube zeer waardeert en dat zorgde ervoor dat web video almaar belangrijker werd.

In 2017 heeft YouTube meer dan een miljard gebruikers. Deze opmerkelijke groei zet een nieuwe generatie filmmakers aan om al hun vrije tijd te besteden aan video’s maken. Ze doen dit de dag van vandaag in professioneel uitgerust studio’s. het succesverhaal gaat verder want mensen kunnen gewoon niet genoeg van online video te krijgen.

Marketing professionals beschouwen video als een van hun belangrijkste pijlers van digital marketing en dat is niet verwonderlijk als je kijkt naar de meest recente statistieken op gebied van video marketing. De laatste cijfers zijn enorm..

Natuurlijk zal het feit dat YouTube eigendom is van Google ongetwijfeld bijgedragen tot het verschuiven van wat ooit een platform voor video bloggers was naar een veel ernstiger reclame en content marketing kanaal.

YouTube is de tweede grootste zoekmachine

Een andere zeer belangrijke statistiek vooral vanuit zoekmachine optimalisatie (SEO) perspectief is dat YouTube de tweede grootste zoekmachine is geworden.

We mogen zeker niet vergeten dat de gemiddelde Belg nog steeds via Google gaat zoeken als ze een product of dienst nodig hebben. Maar hou er rekening mee dat anno 2017 er een wijziging zal zijn van het gewone gedrag van internetgebruikers naar het medium video op het internet. Bovendien, video resultaten van YouTube verschijnen vaak in de organische zoekresultaten van Google zelf.

Dit maakt de koning van de video-sharing zeer aantrekkelijk voor alle SEO bureaus, wij als Zoekmachine Optimalisatie bureau combineren onze SEO tactiek met YouTube? Een tip voor iedereen probeer het want de resultaten zijn zeker de moeite waard.

Om natuurlijk optimaal te profiteren van de mogelijkheden die YouTube te bieden heeft moet u in staat om uw video-inhoud te rangschikken. Dit is een uitdaging en tegelijk iets dat verslavend is als je eenmaal bent begonnen.